maandag 11 september 2017

Saakasjvili: 'Mijn paspoort is gestolen door politie'

Micheil Saakasjvili heeft vanmorgen op een persconferentie in Lviv gezegd dat zijn Oekraïense paspoort gestolen is. ''De Poolse douane heeft er een stempel in gezet en daarna heb ik mijn paspoort aan de Oekraïense douane aangeboden. Die wilde het niet aannemen. Vervolgens heb ik mijn officiële aanvraag voor toelating tot Oekraïne aangeboden, maar die wilden ze ook niet aannemen.''

Toen een meute sympathisanten hem vervolgens meenam de grens over zou Saakasjvili zijn paspoort hebben achtergelaten in de bus waarmee hij naar de grensovergang was gekomen. ''Daarna kwam de politie en die doorzocht de bus. Een politieagent moet het paspoort hebben ingepikt. Ik heb in ieder geval geen idee waar het gebleven kan zijn.''

Saakasjvili zei ook dat zijn advocaat het officiële aanvraagformulier voor verblijf als stateloos burger in Oekraïne vanmorgen naar een kantoor van de Migratiedienst heeft gebracht. ''Zodoende is mijn verblijf in Oekraïne nu legaal'', constateerde Saakasjvili.

Bron: Unian

Geen opmerkingen: