zaterdag 19 maart 2011

Timosjenko verontschuldigt zich 'voor alles'

In een zeldzaam moment van zelfkennis heeft Julia Timosjenko verklaard dat zich niet alleen verontschuldigt voor wat zij in de afgelopen jaren verkeerd heeft gedaan, maar ook nam de politica de volle verantwoordelijkheid op zich voor het vertrek van een aantal fractieleden van haar Vaderlandpartij in de afgelopen weken.

Timosjenko wordt als oud-premier door justitie beschuldigd van misbruik van overheidsgeld. Volgens haar wil president Viktor Janoekovitsj zijn rivale politiek onschadelijk maken door haar te laten vervolgen. Feit is dat Timosjenko in de politiek veel vijanden heeft gemaakt en de afgelopen tijd liet een aantal geestverwanten haar ook nogeens in de steek.

In dit licht bezien waren haar uitspraken vrijdagavond op tv-zender Inter wel opmerkelijk. "Ik verontschuldig me voor elke misstap die ik gedaan heb... Als ik iets verkeerd heb gedaan, dan verontschuldig ik me daarvoor", aldus Timosjenko.

Bron: Kyiv Post

Geen opmerkingen: