zondag 29 juli 2012

Ook Sjevsjenko kiest voor de oppositie

Voetballer Andrei Sjevsjenko versterkt de gelederen van Voorwaarts, Oekraïne! van Natalia Korolevska, zo heeft die partij zaterdag laten weten aan het persbureau Interfax. De verwachting is dat Sjevsjenko in de top-vijf staat van de kieslijst die de partij woensdag bekend maakt.

Sjevsjenko bezocht zaterdag samen met Korolevska een internaat in Volodarka, een plaats nabij de hoofdstad Kiev. "Ik wil mij na mijn voetbalcarrière inzetten voor mijn land. Daarbij heb ik gekozen voor Voorwaarts, Oekraïne! omdat het een partij is die vooruit kijkt. Ik richt bij vooral op de sociale omstandigheden en de sport in ons land, indachtig mijn levensmotto: een gezonde geest huist in een gezond lichaam", aldus Sjevsjenko.

Kololevska sprak haar blijdschap uit over de keus van de succesvolle voetballer, nog tijdens het EK de sportieve trots van Oekraïne. "Wij zijn een nieuwe generatie van politici die Oekraïne vooruit wil helpen. Daarvoor strijden wij schouder aan schouder."

Profvoetballer Andrei Sjevsjenko (35) heeft net als bokser Vitali Klitsjko (41) voor de oppositie gekozen om carrière te maken in de politiek. Zij maken met Natalia Korolevska (37) en Arseni Jatsenjoek (38) deel uit van een nieuwe politieke voorhoede bij de oppositie.

Bron: Kyiv Post, Wikipedia

Geen opmerkingen: